Lars Wallin fashion stories

Efter vi hade fikat hos min sysling (se inlägget nedanför). gick vi en sväng förbi Prins Eugens, där min andra sysling jobbar som kock. Gick upp och kollade på Lars wallins skapelser. Tyvärr fick man inte ta några kort inne på utställningen. Men är du intresserad av mode, konst och design. Så åk ut dit och kolla på hans fantastiska verk!


7 maj - 18 september 2011
Sveriges ledande couture-designer Lars Wallin firar 20 år som designer med en jubileumsutställning på Prins Eugens Waldemarsudde mellan 7 maj och 18 september. Utställningen som betitlas Fashion Stories visar ett urval ur Lars Wallins produktion genom åren med drygt 150 spektakulära klänningar och skisser tillsammans med scenkläder, accessoarer och framgångsrika samarbeten.

Bland Lars Wallins kunder återfinns, förutom alla storheter inom landets kändiselit, även en mängd utländska celebriteter samt det svenska hovet. Lars Wallin formger unika klänningar i exklusiva material där hans skaparanda och passion är den söm som syr ihop de eftertraktade kreationerna.

Besökarna av Fashion Stories kommer att möta ett personligt urval av skapelser som betytt väldigt mycket för Lars Wallin, med allt från uppseendeväckande scenkläder till brudklänningar och couture-klänningar som burits av ett stort antal kända ansikten. 

- Under mina 20 år i branschen har jag designat en uppsjö olika kreationer och det känns mycket ärofyllt att få möjlighet att visa ett urval av dem på Prins Eugens Waldemarsudde. Jag vill att utställningen ska återspegla den passion jag har för mitt arbete och förhoppningsvis skänka lite flärd till besökarnas vardag, säger en förväntansfull Lars Wallin.

Lars föddes 1965 och utbildades vid designhögskolan Beckmans i Stockholm. Fem år efter avslutad utbildning tilldelades Lars Guldknappen av tidningen Damernas Värld och två år senare vann hans design av aftonklänning första pris i tävlingen Miss World. Idag har han sin egen ateljé i Stockholm där han syr upp klänningar inspirerade av fransk 50-talscouture och Hollywood-glamour.
________________________________________________

Kommentarer
Postat av: anniepiie

Låter ju riktigt intressant, kul att ha en syssling som jobbar som kock btw! ;) Hoppas att du får en trevlig fredag nu! :) Kram

2011-08-26 @ 08:57:21
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Åh det där låter som en underbar utställning! Kanske man borde gå och se när man åker till Sthlm :)

Aj då, det låter inge vidare, skönt att du börjar komma igång igen nu!

Med mig är det bra tack :) Jag har precis slutat mitt sommarschema på jobbet så nu är det ovisst hur det blir med jobb i höst. Hoppas kunna hoppa in så mycket som möjligt annars får jag söka nytt :)

Ha en fin helg! Kram!

2011-08-26 @ 09:40:50
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Lisa

Nej, vad kul det låter! Jag får förska dra med mig några kompisar för att se utställningen någon dag :)



sv. Jag hoppas att det hjälpte något.

-Jodå, här är det bara bra. Jag har lite smått ångest inför skolstarten bara, men det hör lite till antar jag.

Hur är det med dig? Jag såg att du behövde byta antibiotika...

2011-08-27 @ 20:03:47
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0